27 Ekim 2017
Abdüssamed Bilgili, Şeyhname
benim şeyhim vardır onun makyaj çantası
böyle bir fotoğrafı yaktı rönesans ressamı
benim baş ağrılarım vardır onun majezik hapları
ben şeyhime uğrarım o psikoloğa hafta sonları
benim makyaj çantamdan şeyhine ne dediği de olur
şeyhin sakalında bir iki damla yaş kurur
şeyh şeyhtir makyaj çantası makyaj çantası
bunun yok değildir ilişkimizle bir alakası
ilan etmişiz dünyaya ikimiz terlice etraflıca beraber
makyaj çantalarına başımı sokup kusasım var
tanrım artık oluşuyor bende bazı hınç duygular
gözlerine toplanan çiçek bahçesini ezesim var
tanrım makyaj çantası geçmiş günlerinin bir yası
bana verdiğin bu ara pası gole çevirmek istiyorum
Abdüssamed Bilgili, I Harfinin Durumu
İZDİHAM
şair hayatı ciddiye almak istiyor.anlamsızlığın ironisi ilişki biçimini sorgulamaya itiyor basitlikleri ortaya dökerken.birazda hayatları karşılaştıran paradoksal yakınlıkları sorguluyor asla değişmeyecek alışkanlıkları yargılarken.kentin müziğine güvenmek gibi bir çıkış yolumuz varsa intihar komedileri yazılabilir sıkıştığımız kapanlar için.ama öyle yürümüyor hayat toplumun aynasında.ne kadar uzağına düşmüş olsakta bir işçinin onaylanmayan hayatından.demek istediğin yaşamın olanakları nasıl bir erince taşır fikriyat konusundaki yoksunluğumuzu.