İzdiham Dergisi’nin 42. sayısı çıktı.
Türkan Şoray’ın İzdiham için özel olarak kaleme aldığı “Ben de Olsam Cemşit’i Seçerdim” adlı yazısı Türk sinemasının unutulmaz filmlerinden olan Selvi Boylum Al Yazmalım filminin kamera arkasını anlatıyor.
İzdiham için özel olarak her sayıda yer alan İzdiham Maarif Takvimi günleri kendine has diliyle değerlendiriyor.
Geçtiğimiz aylarda vefat eden önemli düşünür Imanuel Wallerstein‘ı unutmayan İzdiham Çağlagül Kocaman’ın özel çizimiyle İzdiham’da yer alıyor.
” Ne sizin bir tenhalığınız oldu, ne benim bir kalabalığım” diyen Gökhan Özcan üslubuyla okuyanları başka bir dünyaya götürüyor. Tom’a Acır, Jerry’yi Tutardık diyen Halil İbrahim Kuruçay ünlü çizgi filmin alt metnine değiniyor. Adem. Maksatsız ise Yaraya Tuz Basma Sanatı adlı denemesiyle felsefe ile şiiri, şiir ile günümüz dünyasını ele alıyor.
Anılar, İzler ve Yorumlar bölümünde Prof. Dr. Turan Karataş hiçbir yerde yer almayan özel anılarını kalemiyle resmetmeye devam ediyor.
İzdiham’ın bu sayısında yer alan şiirler Bülent Parlak ve Beyazıt Bestami Keçeli’ye ait.
Psikolog Seda Nur Bilici, roman karakterlerinin ve güncel olaylarının psikolojik tahlilini yapmaya devam ediyor. Bilici bu sayıda “Bir çocuk intihar etmez, öldürülür. ” diyor.
Güray Süngü’nün şiirlerin mısralarından yola çıkarak kaleme aldığı yazının bu ayki konuğu Furkan Çalışkan.
“Yarasızlar kalmasın diye aramızda, mezarımızdan vazgeçiyoruz.” diyen Halil Ecer’i Babamı Buldum diyen Yasin Kara takip ediyor. Yasin Kara, içtenliğini bu sayıda da okuyuculara sergiliyor. Bilge Çipe, Neslihan Çantay’ı anlatırken geçtiğimiz günlerde hayata veda eden genç kızın hissettirdiklerine herkes adına tercüman olmakta.
İngiliz Romanı’nın Altın Çağında Aykırı Bir Ses: Thomas Hardy adlı biyografinin yazarı ise Yaşar Ercan. Elma, Kabak Ve Hukukun Doğallığı İle Aşka Dair adlı metniyle Ahmet Aslan Parfümün Dansı adlı kitabını ve hukuka bakış açısını bir edebiyatçı titizliğiyle sunuyor.
Dilin inceliklerini her sayı sunan Atakan Yavuz ise “Yanlış hayat, yanlış kelimelerle kurulmuş bir hayattır.” derken farklı bir bakış açısı sunuyor.
Dönemin Şairler Sultanı Ahmet Paşa adlı yazısıyla Özer Turan divan edebiyatının en önemli isimlerinden Ahmet Paşa’yı anlatıyor. Kırşehirli Neşet, Viyanalı Mozart adlı yazısıyla Enes Aras iki büyük ismi karşılaştırıyor. Esma Koç ise dönemi aykırı kadın isimlerinden Julia Pardoe ‘nin hayatına ve yaptıklarına değiniyor. Ecem Aktaş da gözlerini kağıda aktarırken “bir cenazede acıyı ne örter?” diye soruyor.
Faruk Sarıkavak Cehennemden Korkuyorum, Biri Beni Vursun, Meryem Ermeydan Tutamıyorum Zamanı, Muhammed Güleroğlu Müşfik ile Mücver, Seyfullah Akkuzu Köpekleşmenin Tarihine “Özel” Bir Bakış – 2, Abdullah Harmancı Yalnızlık Suçtur, Hüseyin Hakan Yoksulluk Hiyerarşiktir, Berat Karataş Başkalarının Acısı Bizim Neremizde Durur?, Esra Okutan Şili Edebiyatı, Tuğba Karademir Senden Vazgeçtim, Benden Vazgeçme adlı yazılarıyla İzdiham 42’de yer alıyor.
Bu sayıda ilk kez karikatür çizimine yer veren İzdiham, Ahmet Enis Gürcan’ın Bacanak adlı çizimini zevkle okuyacak. Dilek Kartal ise bu sayıda sürpriz yaparak yazılarıyla değil deprem için toplanma alanı için boş bıraktığı sayfa ile karşınıza çıkıyor.
Ön kapağı hak edilmiş güzelliğe ayıran İzdiham, arka kapağı ise Çalınmış Güzelliğe ayırmış.
İZDİHAM